Grafisk profil.
Skapa ett helhetsintryck med logotyp och grafisk profil.
Skapa ett helhetsintryck med logotyp och grafisk profil.
Varumärken består av välgjorda designelement, som logotyper, färgpaletter, typografi och bildspråk. Alla dessa måste kännas anslutna för att varumärket ska kännas sammanhållet.
Logotypen tillsammans med den grafiska profilen är en viktig del för helhetsintrycket och förstärker företagets identitet. Med detta får du möjlighet att förmedla en känsla på ett sätt som ord inte alltid klarar av.
En grafisk profil tas fram för att underlätta allt arbete med företagets marknadsmaterial, trycksaker och sociala kanaler. Logotypen är kärnan i hela grafiska profilen och det är kring den färger, typsnitt och andra grafiska element kretsar. En grafisk profil bör innehålla riktlinjer för hur du ska arbeta med din logotyp i olika medier och sammanhang, färgsättning, val av typsnitt till rubriker och brödtext samt användandet av bilder.
Våra designers kan skapa riktlinjer för att kombinera dina varumärkeselement för att passa in i en sammanhållen berättelse i tryck, på produkter och på webben. Vi erbjuder all den hjälp du behöver när det kommer till ditt företags logotyp och grafiska profil.
Grafisk design.
Alla kunders behov ser olika ut. För oss är det en hederssak att anstränga oss lika mycket när det gäller ett nytt visitkort, en Facebookannons eller en broschyr, som när vi utvecklar en ny grafisk identitet för ett företag, producerar kundtidningar och nyhetsbrev eller hjälper till med årsredovisningar.
Vi är erkänt duktiga på grafisk design och produktion för print och digitala medier och hjälper gärna dig med allt du behöver som har med grafisk produktion att göra. Och vi gör det med omsorg. Vi är bra på att fånga kundens förväntningar och vi strävar alltid efter att överträffa dessa.
Grafisk manual.
Att ett företag har en grafisk manual är ett viktigt verktyg i att skapa en enhetlig profil. Det innebär helt enkelt att ha en lathund för att hålla en konsekvent linje för de grafiska element som företaget bestämt sig för att använda.
Den grafiska manualen ska därmed alltid inkludera information och färdiga riktlinjer som både hjälper och vägleder den som ska utfärda ett arbete inom företaget. Manualen är alltså en viktig stomme i att ett företag kan upprätthålla sin grafiska profil. Genom den blir det enklare att vara enhetlig i hur företaget ser ut när det gäller arbetskläder, sociala medier, hemsida, trycksaker och dokument.
Konsekventa färger, typsnitt, formspråk och logotyp är avgörande för att nå ut med företagets budskap. Igenkänning på marknaden är nyckeln i att både bygga och stärka ett varumärke. Den grafiska manualen bör därför vara genomarbetad och smart. Dessutom ska den fungera både digitalt och för tryck. Detta är något som vi på Total Media & Reklam är riktiga fenor på.
Grafisk profil.
Bland våra kollegor finns skickliga grafiska formgivare som kan erbjuda allt mellan att utforma skisser till traditionella trycksaker, som broschyrer och affischer. Vår spetskompetens är att på ett smakfullt sätt skapa en röd tråd åt våra kunder i deras marknadsföring. Allt från det lilla visitkortet till den allt mer omfattande hemsidan.
Tveka inte! Investera i att arbeta fram en grafisk manual som underlättar din kommunikation.
Totalmedia hjälper dig! 🖤
Kontakta oss.
Ända sedan 2006 har vi arbetat med idé och koncept till hundratals kunder. Tveka inte att kontakta oss direkt så berättar vi mer!