Kundundersökning för bättre kundlojalitet

Genom att kontinuerligt mäta kundnöjdhet med hjälp av kundundersökning kan du både förbättra kundupplevelsen och öka kundlojaliteten.

Genom att kontinuerligt mäta kundnöjdhet med hjälp av kundundersökning kan du både förbättra kundupplevelsen och öka kundlojaliteten.

Kundnöjdhet är egentligen resultatet av en kunds förväntningar före ett köp och den upplevelse kunden har efter det att köpet är fullbordat. Med hjälp av en kundundersökning kan du enkelt se vilka behov och förväntningar en kund har av ett uppdrag eller en produkt och hur upplevelsen kunden har efter leverans. Utifrån undersökningen kan du sedan analysera resultatet och upptäcka de faktorer som har störst betydelse för kundernas behov och lojalitet. Då ser du vilka åtgärder företaget bör ta för att förbättra upplevelsen för kunden i framtiden.

Total Media & Reklam kan erbjuda dig hjälp att genomföra digitala kundundersökningar där kunden enkelt kan svara genom dator, surfplatta eller smartphone. Det går att samla in svar från era kunder via e-postutskick, er hemsida, era sociala medier, sms och QR-kod. Svaren från undersökningen går att utläsa i realtid och det går att få dem spårbara eller anonyma.

Kontakta Total Media & Reklam på 0122-173 00 eller info@totalmedia.se om du vill att vi berättar mer hur vi kan hjälpa just din verksamhet med en enkät för kundnöjdhet.

Nedan listar vi lite att tänka på vid kundundersökning:

  • Skicka undersökningen lagom ofta. Max en gång per kvartal till en och samma kund.
  • Fråga inte saker du vet, eller borde veta, när det gäller kunduppdraget.
  • Ställ ett relevant antal frågor. För få frågor ger inte en fullständig syn på kundupplevelsen och för många frågor kan bli avskräckande.
  • Kundundersökningen blir en del av den kompletta kundupplevelsen och måste även den ge en positiv känsla hos kunden.
  • Se till att rätt personer får ta del av resultatet och att företaget agerar utifrån de svar som kommit in.
  • Tvinga inte fram svar på alla frågor genom att de är obligatoriska. Ha i så fall ett alternativ för den som inte vet eller vill svara på en specifik fråga.

Kontakta oss

Vi brinner för att hjälpa våra kunder till framgång och utveckling med hjälp av marknadsföring, design och kommunikation. Kontakta oss för att diskutera hur vi kan hjälpa dig.